postbezorgers forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oproep: Pieptoon uit een piepend kastje in de tuin

Ga naar beneden

Oproep: Pieptoon uit een piepend kastje in de tuin Empty Oproep: Pieptoon uit een piepend kastje in de tuin

Bericht  pieptoon za jan 25, 2014 7:47 pm

Als postbode kwam ik dagelijks in een helse herrie terecht. Het geluid bleek uit een klein piepkastje te komen. Het merkt van het betreffende toestel wordt niet vermeld maar wel de importeur. Ik ben op internet gaan kijken en zag bij de specificatie van dit toestel dat hieruit 140 decibel aan volume uitkomt. Het geluid snijdt door je gehoor heen en is nogal pijnlijk. De tonen bleven een geruime tijd in je gehoor plakken zo hard was dat kennelijk. Tot op een dag het geluid niet meer verdween uit mijn gehoor en ik zou dan tinnitus hebben volgens mijn KNO arts. Ook wist hij te vertellen dat een geluidswaarde van 140dB zeer, zeer risicovol is. Volgens mijn vakbond moet de geadresseerde voor een veilige omgeving zorgen. Echter onderzoek naar deze mogelijk schadelijk geluid zijn er nog maar weinig gedaan. Om die reden zoek ik dan ook lotgenoten. Het geluid is overigens niet voor iedereen hoorbaar. Je gehoor neemt af naarmate je ouder wordt dat ook wel presbyacusis wordt genoemd. Vooral voor kinderen is dit geluid niet te harden. Zij deden dan ook massaal hun vingers in hun oren zodra het apparaatje begon te loeien.


pieptoon

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 25-01-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum